Szitanyomó workshop

Szitanyomó worshop-on jártam a Magnóliák Műhelye szervezésében! Egy ideje foglalkoztatott már a gondolat, hogy valamilyen más módszert is kipróbálhatnék a TheShinyStuffShop termékek gyártásához. Ekkor merült fel bennem a szitanyomás, aminek ugyan alaposan utánanéztem a neten, de úgy gondoltam, hogy a legjobban a gyakorlatban is kipróbálni és a nálam tapasztaltabbaktól megismerni ezt a technikát. Így is tettem és nem bántam meg!szitázó_workshop_theshinystuff.wordpress.com_GIF_screenprinting
SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (34 of 40)
A workshop-ot a Magnóliák Műhelye szervezte, ők rengeteg más típusú kreatív foglalkozást szerveznek kicsiknek és nagyoknak egyaránt, például én szemezek még a kalligráfia workshop-al is. A szitanyomós foglalkozást Évu és Évi tartották. Évi a Dorján design alkotója, Évu pedig az Evuskáé. Azé az Evuskáé, ami nekem régóta nagy kedvencem és inspirációm is, szóval dupla öröm volt részt venni a workshop-on nekem.
SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (3 of 40)
A műhely a Keleti Károly utcában van egy nagyon hangulatos és meglepően fényes szuterén helyiségben. Nagyon tetszett a sok pici apróság, amit a berendezési tárgyak között találtam. A kész, félkész rajzok, nyomatok Evuska robotok, mind nagyon tetszettek.
SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (4 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (24 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (5 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (6 of 40)
Aztán persze kezdetét vette a workshop is a bemutatkozás és adminisztráció után. Először röviden megismertük az elméleti hátterét a technikának, aztán belecsaptunk a közepébe és máris a mintákat válogattuk, nézegettük hogyan lehetne őket összekombinálni, kikevertük azokat a színeket, amiket használni akartunk és persze próbálkoztunk. SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (7 of 40)
SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (8 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (9 of 40)
Először csak papíron, aztán amikor már mindenki magabiztosabb volt, akkor egy próbatextilen. A kész darabokat pedig kitettük száradni.
SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (19 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (21 of 40)
Ez után jött csak a neheze! A workshop során ugyanis két tányéralátétet és egy tárolót készíthettünk el. Mivel én a gyakorlás során már minden létező hibát elvétettem és kipróbáltam mindent, amit szerettem volna (színátmenetes minta, túl sok festék, túl erős nyomás, túl sokszor használt szita, stb.), ezért viszonylag egyszerűen elkészíthető mintákat és színeket választottam.
SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (22 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (26 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (27 of 40)
A tányéralátétnek a rókás mintát választottam kétféle színben. Persze egyébként ez volt a legnépszerűbb szita mindenkinél, mert olyan kis vicces és aranyos ez a kis róka. A tárolónak pedig szedret és levélkéket választottam. Amikor elkészültünk egy-egy darabbal, akkor következett a száradás, vagy később már a szárítás: hajszárítóval.
SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (29 of 40)

Közben persze lehetett folytatni a nézelődést, mert hát volt mit nézni a kis szuterénben. :)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (25 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (32 of 40)SMALL_theshinystuff.wordpress.com_diy_art_szitázás_workshop (33 of 40)
A száradást a vasalóval történő fixálás követte, a kis tároló összeszerelése és persze a saját munkánkban való gyönyörködés. Az enyém nekem nagyon tetszik, ilyen lett:

Az ‘ÉVÁK’ nagyon segítőkészek voltak végig, minden kérdésünkre válaszoltak és az egész workshop tök jó hangulatban telt. De azért be kell vallanom, hogy elfáradtam a végére. Nem minden nap kreatívkodik az ember egyhuzamban 3 órát! :)

Mentés

This entry was posted in DIY, Itt jártam and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Szitanyomó workshop

  1. Pingback: The Shiny Stuff Clothing // szitanyomás | The Shiny Stuff

Leave a Reply

