Fake Calligraphy

Már régóta szeretnék elmenni egy kalligráfia tanfolyamra, mert nagyon tetszenek ezek a lendületes, könnyeden felvitt sorok. Ez nem is írásnak, hanem inkább rajzolásnak tűnik nekem. theshinystuff.wordpress.com_callgraphy (7 of 9).jpg

Most, hogy végeztem végre a sulival, volt időm kutakodni egy kicsit a hétvégén, gondoltam hátha meg tudom én ezt tanulni magamtól is. Mivel egyelőre nincs hozzá megfelelő íróeszközöm, ezért valamilyen alternatív megoldásra gondoltam. Ha te is így vagy vele, akkor ez a poszt neked szól! Pinteresten találtem  egy tök jó tutorialt arról, hogy hogyan is kell hamis kalligráfiát készíteni lépésről, lépésre. A hétvégén ki is próbáltam ezt a technikát, mutatom is, hogy hogyan.

theshinystuff.wordpress.com_fake_calligraphy_gif.gif

  • Válassz szöveget!

Kezdetnek elég lehet valami egyszerűbb szöveg is, például ez: “hello!”. Mivel én már gyakoroltam előtte és valami olyat szerettem volna, amit kitehetek az asztalomra, ezért valami kis vicces, de nem túl elcsépelt motiváló szöveget kerestem.

  • Válassz betűtípust!

Kezdetnek tökéletes a saját kézírásod, haladók a neten kereshetnek különböző stílusokat, amiket lemásolhatnak. Én egyelőre maradtam a saját kézírásomnál.

  • Ceruzás vázlat

Ha megvan a szöveg és a stílus, akkor vázold fel egy papírra. Ha szükséges mérd ki vonalzóval, hogy szimmetrikus legyen és egyenes a szöveg. Fontos, hogy amikor írsz, figyelj arra, hogy mikor húzod felfelé és mikor lefelé a ceruzádat a betűk kialakítása közben.

  • Ceruzás kiemelés

Most jön a legfontosabb rész! Az előbb figyelned kellett, hogy mikor húzod lefelé a ceruzádat. Most azokon a részeket, ahol ez történt, vastagítsd meg a vonalakat úgy, hogy húzol melléjük egy másik, párhuzamos vonalat. Figyelj arra, hogy az elején és a végén kösd össze a már meglévő vonalakkal.

  • Filctollas vázlat

Ezután az összes meglévő körvonaladat húzd át filctollal. Nekem a tűfilc vált be a legjobban, de bármilyen filctoll megteszi.

  • Filctollas kiemelés

Ha megvannak a körvonalak, már csak ki kell “színezned” a megvastagított részeket.

  • Utolsó simítások

Ha készen vagy, hagyd száradni a színezést pár percig, majd radírozd ki a ceruzás vázlatot. Ha itt-ott nem lett a legszebb a vastagítás, vagy kimentél a vonalból, akkor most javítsd ki. Ha van kedved, akár egy rajzzal is kiegészítheted a kalligráfiádat és kész is vagyunk! :)

theshinystuff.wordpress.com_callgraphy (9 of 9).jpg

This entry was posted in DIY and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Fake Calligraphy

  1. Pingback: Valentin napi kártyák | The Shiny Stuff

  2. Pingback: Még több kalligráfia | The Shiny Stuff

Leave a Reply

