Párizs

paris

Május végén munkaügyben kellett Franciaországba utaznom és ha már ott voltunk, a munkatársaimmal úgy döntöttünk, hogy maradunk pár napot Párizsban. Ez nagyon jó döntésnek bizonyult!

Első napunkat a Champs-Éliséen kezdtük és igazi csajos délelőttünk volt, parfüm és rúzs próbálással és sok-sok szépséges ruhával. Talán készült néhány fotó is…

_IMG0610

Természetesen a Galeries Lafayettebe is ellátogattunk és szemünk szánk tátva maradt, nem csak a ruhák, de a gyönyörű épület miatt is.

_IMG0682

Délután megnéztük a Sorbonnet és a Luxemburg kertet is, ahol ezt a kedves kutyust is láttuk.

_IMG0856

_IMG0848

_IMG0820

Majd elindultunk a Sacré Coeur felé a Montmartre-ra. Az elmaradhatatlan harmonikásokkal és festőkkel is találkoztunk, de engem leginkább a kilátás nyűgözött le.

_IMG0761

_IMG0762

_IMG0772

Egy igazi francia vacsorát rendeltünk a Le Relais de la Butte étteremben.

_IMG0732

Én konfitált kacsát ettem, gesztenyével és mazsolával, ami isteni finom volt, mindenképp meg kell vele próbálkoznom itthon is. És persze bor is járt a vacsora mellé, meg persze a folyamatosan dohányzó szomszédok, de ettől volt igazán franciás az este.

IMG_0200 (2)

Másnap az én nagy kívánságom következett, a Musé d’Orsay. Nagyon szeretem az impresszionistákat is itt akadt belőlük egy pár, úgy hogy kiélhettem magam, de az épület is nagyon szép volt. Tetszett, hogy ilyen tágas és világos az egész.

IMG_0247 (2)

Délután a Notre Dame felé vettük utunkat, de nekem a nem messze lévő virág és kisállat piac is nagyon tetszett.

_IMG0969 _IMG0964

Estére nagyon szerettem volna kipróbálni valami finomságot és a Latin negyedben erre volt is alkalmunk. Minden érvelő készségemet be kellett vetnem ahhoz, hogy rábeszéljem a lányokat a csigára és a békacombra, de sikerült! És senki sem bánta meg.

IMG_0252 (2) IMG_0251 (2)

A főétel nekem boeuf bourguignon volt, desszert pedig créme brulée.

IMG_0253 (2) IMG_0254 (2)

Este még megnéztük az Eiffel tornyot búcsúzóul…

 _IMG0542

És a franciás reggeli után indultunk is haza fáradtan, de tele új ízekkel és élményekkel.

IMG_0256 (2)

This entry was posted in Itt jártam and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

